My Diary
HELLO GUYS !.welcome and Be nice here. please click this . +Follow | Dashboard
MY DIARY ONLINE

4 mac 2012 :
aku dikejarkan ke HOSPITAL PAKAR SULTANAH FATIMAH, MUAR dan admit pada pkul 6:45ptg  kerana suspek apendiks

5 mac 2012 :
aku masih lagi bley tersenyum gmbira malah ktawe walaupun aq dsruh puasa dan akn dibedah pada mlm hari. tepat pkul 10:30mlm, blik operation memnggil dan aq mnukar bju dan paling pntine aq pakai topi biru. lebih krg stngah jam kmudian aq disorong msok ke dwan pmbedahan dan bius mula diberikan tetapi segala nya terhnti apabila mendengr pengumuman bahawa ada kes yg lbih pntg iaitu ibu bersalin ..

6 mac 2012 :
tpat jam 2:30pg, aq disorong kmbli ke dewan pembedahan dan segalanya gelap bagiku hinggalah aq tersedar seolah2 aq dikawasan asing. segalanya seperti baru buatku. dan ketika itulah aq disrong ke wad smula. aq tdak sdar pae yang berlaku mlah tdak mmpu mengigati setiap butir perkataan yang umi sebutkan shinggalah aq merasa sakit di bahagian perutku. tiba-tiba aq tenmpak dua salur dari perut ku.

disitulah segalanya bermula .. Ya Allah !!!!!! menitis air mataku .. aq seolah2 hilang pertimbangan diri apabila beberapa hari selepas pembedahan dan tiub kedua dicubut,berlaku kebocoran pada usus ...aku bukanlah kuat. pelbagai soalan menerjah dibenakku ... KENAPA AQ DIUJI BEGINI ? KENAPA AQ BUKAN ORG LAIN ? dan bermacam soalan lagi ... umi dengan tenang mnyapu air mata yang jtuh ke pipi dan sering mengingatkan aq utk beristigfar . aq seolah2 jatuh dri bangunan yang tinggi . lebih krg seminggu aq terpaksa berpuasa utk pmbersihan usus. walaupun aq nmpak tenang, di hati ku berkocak seribu erti. AQ TIDAK KUAT !!! tangisan demi tangisan x mampu untuk aq bndung malah sering kali aq lihat wjah tenang umi menenangkan aq. 
dia lah yang meneemani aq dikala aq tdak mampu bangun walaupun untuk mengangkat kaki,walaupun mnyuap mnggunakan tangan. berminggu2 aq tdak mampu bangun malah pernah pengsan di bilik air hospital. dan segalanya aq ditemani oleh umi ...
sebulan bukanlah masa yang singkat buatku, tapi ckup untuk aq mengerti sebuah kesakitan dan menikmati sebuat kesihatan ... dan sehingga ke hari aq udate blog ny, aq msih lgi ditemani oleh tiub yang berada di perutku dan akan membawanya ke mana sahaja aq pegi . seringkali orang berckap apabila ternmpak tiub yang ku bawa .. apa boleh buat, mahu disorok,aq mme sakit,tdak disrok,org mngata ,..
dan hari ini juga aq redha dengan sgla ujian yg diberi tnpe ada lgi keluhan,yangada hanyalah senyuman ikhlas dan mengharapkan semuga segalanya dipermudahkan ...


|



Assalammualaikum , hello ;) terima kasih singgah :D Enjoy reading my blog !
| Facebook |

Entries About Family