My Diary
HELLO GUYS !.welcome and Be nice here. please click this . +Follow | Dashboard
MY DIARY ONLINE

wah , cuti sekolah datang lagi ! bila cuti sekolah dah bermula ,bermakna sekarang sudah pun penghujung tahun . dah tentu semua orang ambil kesempatan untuk bercuti samada bersama anak-anak ataupun adik-adik . jadi , sebelum pergi bercuti . apa yang sangat-sangat penting untuk kita ?

1 . berbincang mengenai tempat untuk bercuti
dapatkan kata sepakat tempat yang ingin kita tuju ataupun untuk menghabiskan masa bersama . pulang ke kampung juga 1 idea yang cukup baik . inilah masa yang sesuai untuk menjenguk kampung sekaligus dapat mengenali saudara

2 . bajet yang diperlukan
kos pun sangat penting . orang putih kata , " no money no talk ". kalo bajet kita rendah , mungkin kita boleh habiskan masa di rumah dengan mengemas rumah . tempat itu tidak penting , yang penting masa yang berkualiti bersam orang-orang tersayang .

3. pakaian
bawa pakaian yang mencukupi untuk bercuti . bukan sahaja pakaian , kasut yang di bawa juga perlu lah bersesuaian dengan tempat yang mahu kita tuju .

4. solat
ini adalah yang paling penting . Allah dah beri kemudahan untuk kita ketika bercuti , jadi gunakannya supaya perjalanan kita lebih diberkati .

5. kenderaan
cek keadaan kenderaan kita supaya tidak berlaku perkara-perkara yang tidak diingini .

ok . stop sampai sini dulu . mahu di ingatkan , jangan sesekali lupakan Allah . perjalanan kita akan lebih baik dan berkat . selain dapat perlindungan Allah . insyaAllah .





|



Assalammualaikum , hello ;) terima kasih singgah :D Enjoy reading my blog !
| Facebook |

Entries About Family